FEATURE INVENTORY

feature inventory

NEW ARRIVAL

car-01
22 AUGUST, 2014
FONDUE2007 Bugatti Veyron
car-02
22 AUGUST, 2014
2009 Bugatti Veyron Bleu Centenaire
car-03
22 AUGUST, 2014
1968 TOYOTA 2000GT
car-04
22 AUGUST, 2014
2008 Paagani Zonda F
car-05
22 AUGUST, 2014
Porsche959 Racing

2007 Maserati MC12 Versione Corse(MC12 Corse)2007年式 マセラティ MC12 ベルシオネコルセ(MC12 コルサ)

SOLD OUT UPDATE: WEDNESDAY,MAY,6,2015 終了

・GT1参戦マシンがベース
・12台中5番目の生産個体
・レアなシルバー外装×ボルドー内装

"日本からの特注カラー仕様”

日本人ファーストオーナーによるセンスの良いカラーコーディネーションが自慢の、大変きれいな個体です。

本来、外装色の設定は「ブルービクトリー」と呼ばれるメタリックブルーのみでしたが、ほとんどの場合、顧客は注文時に好みの色を選んだと言われています。塗装は、サーキット走行を経験していると思えぬほど、綺麗な状態を保っています。

実物をご覧いただければ、このマシンがエンツォ・フェラーリをベースとしているという事実など立ちどころに忘れてしまわれることでしょう。仰々しいまでに存在感の大きなエアロパーツ類によって、戦闘的で、アグレッシブなイメージに仕立てあげられました。

シルバーの外装に合わせられたのは、ボルドーのアルカンターラ・インテリア。とてもレーシングカーとは思えない、落ち着いた雰囲気を醸し出しています。シートやダッシュボード、ステアリングホイールの下部にまでアルカンターラが使用されていますが、写真で見るよりも実際はずっとシックな濃いワイン色となっています。

とはいえ内装は快適性だけを重視したものでは決してなく、ロールバーに囲まれた室内は、天井を含め見える限りすべてがカーボンファイバーむき出しのスパルタンさ。特に、固定されたバケットシートの下にはCFRP製モノコックボディがむき出しになっているほか、センターコンソールやステアリングホイールはゲルコートクリアで塗装された艶のあるカーボンファイバー製となっています。

現在、ウィランズ製シートベルトと組み合わせたスパルコ製シートを装備しておりますが、OMP製シートも付属しています。その他、燃料給油タワーやスペアタイヤといった付属品の入った専用の青いラックケースも付属します。O・Zレーシング製スペアホイールもございます。

前オーナー様はスーパーカーの並ぶご自身のガレージの中でとても大切に保管されていました。サーキット走行の経験こそありますが、コンディションは新車同様と言ってよく、トラック専用マシンとして、これからまだまだ楽しんでいただける個体と言えます。

センターコンソールのプレートを見れば、誰もが、このクルマのオーナーとなることを夢見ることでしょう。

MASERATI MC12

COMMEMORATES THE VICTORY AT ITS MAIDEN LONG DISTANCE RACE ,
THE 24HRS OF SPA, A FIRST IN RACING HISTORY.

SERIAL: 0005

"MC12の歴史"

エンツォフェラーリの先進テクノロジーをベースに開発されたコードネームMCC=MC12は、2004年の第74回ジュネーブモーターショーで、当時マセラッティの最新モデルとして登場したグランスポーツの隣で発表されました。マセラティとフェラーリとの提携関係のメリットを最大限に活用して開発されたという意味では、このMC12の登場以降、マセラティのロードカーにおける真っ赤な”フェラーリの血”がいっそう濃くなったということを、アピールする狙いもあったことでしょう。

目を見張るボリュームの流麗なスタイリングは、現マクラーレンで当時フェラーリ&マセラティのデザインを担当したフランク・ステファソンが、名門カロッツェリアのイタルデザイン(ジウジアーロ)と共同で開発したものです。

メカニズム的にはそのほとんどをエンツォフェラーリと共有するMC12でしたが、外観上で同じと確認できるのは、かろうじてフロントガラスくらいのもので、そのほかは完全に専用デザインを採用しています。特に車幅は、ハマーH2よりも広くなっており、ホイールベースはエンツォよりも約15cm伸ばされ、全長は実に44cm以上伸ばされました。高速サーキットをみすえたエアロダイナミクスデザインであり、車体サイズが大きくなったことで、より強力なダウンフォースを得ることができたのです。

エンツォと同じ自然吸気V12エンジンを搭載。最高出力は630馬力を誇りました。変速時間150ミリ秒をうたう2ペダルシングルクラッチ・トランスミッション(マセラッティカンビオコルサ)を組み合わせ、0-100km/h加速は3.8秒、最高時速は330km/hを達成しています。

カーボンファイバーとノーメックスでできたモノコックボディシャシーを採用。その前後にアルミニウム製サブフレームとシャシーを備えるという、いかにもモダンなスーパーカー&レーシングカーの構造を踏襲しています。

フェラーリのテストドライバーであり当時マセラティのワークスドライバーでもあったアンドレア・ベルトリーニがチーフテストドライバーとして開発に関わっており、いくつかのテストはミハエル・シューマッハがフィオラノサーキット(フェラーリ)で行っています。

MC12ストラダーレで選択可能であった色は青と白のコンビネーションカラーのみでしたが、このカラーリングは、かつてマセラッティのレース活動において一世を風靡したキャスナー・モーターレーシング・ディヴィジョン(America Camoradi )へのオマージュです。1960年と61年にはスターリングモスをリードドライバーとして迎えたティーポ61で、ニュルブルクリンク1000kmを制覇しています。

GT1クラスのホモロゲーションを取得するため、年間最低25台のロードカーを生産する必要がありましたが、2004年に30台、2005年には25台がそれぞれ世に送り出されています。2004年中には3台のレースカーを完成させており、その年の終わりにかけてFIA GTでレース活動を開始。珠海国際サーキットで初勝利を収めました。

1967年の南アフリカグランプリで、クーパーマセラッティF1が国際大会として最後の優勝を飾って以来、37年ぶりに、マセラッティのトライデントがレーストラックへ戻ってきたのです。

"MC12コルサの歴史"

MC12コルサ(コルサ=サーキット)は、ホモロゲーション取得用のストラダーレ(ロードカー)をベースにした単なる改造モデルではありません。純レースカー・MC12 GT1、それも2005年のFIA GT選手権で優勝した車両をベースに開発された、非常にピュアなトラックモデルです。それゆえMC12コルサは、初めから公道で走らせることを想定しておらず、言わばワークスマシンのプライベーター仕様であり、マセラッティによって特別に企画開催されたサーキットイベントなどがメインの活躍の場所として想定されていました。

手に入れることを許されたのは、マセラッティによる審査に合格した全世界12人の顧客のみ。100万ユーロの支払いが必要であったと言われています。

フェラーリFXXがつごう29台も生産されたのに対して、MC12コルサはわずかに12台のみ。希少性はかなり高いと言っていいでしょう。また、FXXが顧客であるドライバーから実験データを取っていたのに対して、MC12コルサは実際にレースでの実績を上げていることも特色の一つです。

FIA GT選手権では、小さくしたリアウィングと重量ペナルティーを受けることで参戦することを許されましたが、ヴォーダフォン・レーシングはなんと2008年と2009年のWシーズンでコンストラクターズタイトルとドライバーズタイトルを獲得しています。

15回の優勝と32回の表彰台、スパ・フランコルシャンにおける2回の優勝、合計8つのタイトル獲得……。同時代のスーパーカーと比較して、ずば抜けた成果を残した名車といえるでしょう。その輝かしいレースヒストリーが、将来におけるこのクルマの価値を高めてくれることは想像に難くありません。

2007 Maserati MC12 Corse

- The car derived from GT1 machine
- 5th out of 12 ever produced
- Rare silver exterior and Bordeaux interior

"Special Order Color Combination ”

This example is the vehicle of beauty that boasts the sophisticated color combination ordered by the Japanese first owner.

Originally, the exterior color was only available in metallic blue called “Blue Victory.” However, the most of the customers chose their favorite color. The paint remains beautiful and does not show a hint of having been driven on a racing track.

At one glance of this vehicle, you would forget the fact that this was originally based on the Enzo Ferrari. It was finished in the militant and aggressive image with the series of aero parts that show grandiose appearance.

The Bordeaux Alcantara interior shows the good compatibility to the silver exterior. It produces very calm atmosphere and does not intimidate you with a racing car aura. Even though the seats, dashboard and some parts of the steering wheel are upholstered with Alcantara, the real thing looks very chic with deeper wine than seen in the photographs.

The interior does not focus on the comfort, of course. The interior is spartan, surrounded by roll bars and its bare linings show carbon fiber everywhere. Particularly, CFRP monocoque body is visible under fixed seats and the center console and steering wheel are composed with glossy-looking, gel-coated carbon fiber.

Willans seat belts and Sparco seats are fitted now, but OMP seats are also included.

The fuel tower and spare tires are stored in an exclusive designed blue rack case. Also included are the OZ Racing’s spare wheels.

The ex-owner kept this vehicle in his garage with many other supercars under meticulous maintenance. Although it has been driven on a racing track before, it is in desirable conditions as new. We are confident to introduce it as a track-only car for you to drive with a full of joy in the future to come.

Everyone would dream of being the owner when reading the plate on its center console.


MASERATI MC12


COMMEMORATES THE VICTORY AT ITS MAIDEN LONG DISTANCE RACE,

THE 24HRS OF SPA, A FIRST IN RACING HISTORY.


SERIAL: 0005

“The history of MC12”

MC12 was developed as code name MCC with the advanced technology of Enzo Ferrari. It was announced next to the latest model of Maserati Gran sport in 74th Geneva Motor Show.
That was developed fully with the use of cooperation between Maserati and Ferrari. In that context, there must be the appeal the Ferrari’s blood became more densely red as Maserati’s road-going car after MC12 made its debut.

The elegant and amazingly big styling was developed cooperatively with Frank Stephenson (in McLaren now and designed Ferrari and Maserati then) and renowned Carrozzeria Italdesign Giugiaro.

The mechanism of MC12 was almost same as Enzo Ferrari. The only visible feature that you can tell the same as Enzo was actually the windshield. The exclusive designs were adopted to the other features.
The car was wider than Hummer H2. Wheelbase was stretched to about 15cm longer than Enzo, and full length turned to be more than 44cm longer. Aerodynamics was designed to race in speed circuit. Downforce was much stronger because chassis size became larger.
Naturally aspirated V12 engine shared with Enzo was mounted. The maximum output was 630ph. Semi-automatic transmission (2 pedals and single clutch) called Maserati Cambiocorsa boasted shift time 150 mm/sec. 0-100km/h was 3.8 seconds and the top speed reached 330km/h.
Carbon- fiber and Nomex monocoque chassis was adopted. It was fitted with aluminum sub frame and chassis. It adopted modern supercar and racing car structure.
Andrea Bertolini who was the Ferrari test driver and Maserati works driver were involved in the development and Michael Schumacher conducted some tests in Fiorano Circuit.
MC12 Stradale was only available in blue and white color combination. The color was an homage of Casner Motor Racing Division (America Camoradi) that took the world by storm in Maserati racing activities. Tipo 61 driven by Stirling Moss in 1960 and 1961 attained Nürburgring 1000km.
To acquire GT1 homologation, the minimum 25 road-going cars were needed to produce in a year. 30 in 2004 and 25 in 2005 were produced. The three race cars were completed in 2004 and entered FIA GT towards the end of the year. It earned the first victory in Zhuhai International Circuit.
Then Maserati Trident came back to race after 37 years passed since Cooper-Maserati F1 had earned the final victory in 1967’s South African Grand Prix.

“The history of MC12 Corse”

MC12 Corse is not simply modification model derived from Stradale (road-going car) to acquire homologation. MC12 GT1 racing car that developed directly from the machine that won FIA GT championship in 2005 is track model. So it did not expect to be driven on the public road. It was like private works’ machine that was mainly expected to participate in special circuit events held by Maserati.
Only twelve customers in the world were allowed to purchase, chosen by Maserati.
It was said that one million euro was required.

Compared with Ferrari FXX that were produced 29 in total, MC12 were produced only 12. It is absolutely very rare. Although FXX was designed to collect data for the development of customer drivers, MC12 Corsa had great exploits on races.

By accepting the smaller rear wing and weight penalty, it was allowed to enter the race in FIA GT Championship. Vitaphone Racing won both constructors' and drivers' titles in both 2008 and 2009.
It achieved 15 victories and 32 podium finishes. It also earned two times win at Circuit de Spa-Francorchamps and eight titles in total. Compared to the supercars of those days, this is the great car with the outstanding race results. It is not too much to say that the great race histories must make the value of the car heightened in the near future.