FEATURE INVENTORY

feature inventory

NEW ARRIVAL

car-01
22 AUGUST, 2014
FONDUE2007 Bugatti Veyron
car-02
22 AUGUST, 2014
2009 Bugatti Veyron Bleu Centenaire
car-03
22 AUGUST, 2014
1968 TOYOTA 2000GT
car-04
22 AUGUST, 2014
2008 Paagani Zonda F
car-05
22 AUGUST, 2014
Porsche959 Racing

1973 TOYOTA COROLLA LEVIN TE-271973年式 トヨタ カローラレビン TE-27

SOLD OUT UPDATE: THURSDAY,APRIL,30,2015 終了

1973年式 トヨタ カローラ レビン(TE-27)
車体番号:TE27-088993

・元祖レビン
・フルレストレーション
・究極のTRDチューン

“究極のニイナナを目指して"

当個体の初年度登録は、1973年5月で、車台番号はTE27-088993です。
1997年に前オーナーが取得し、以来17年間、究極の27を目指して数々の本格的なチューニングが施され、大切に乗られてきました。
写真をご覧になってお分かりの通り、オリジナルとは大きく変わっていますが、もちろん、オリジナルパーツもきちんと残されておりますので、ご安心下さい。(詳しくは写真をご覧ください)

スロットルレスポンスを楽しめるエンジンと、軽快なシフトワーク。それは正に操って楽しいライトウェイト・スポーツカーそのものです。

外装はカタログカラーである印象的なオレンジに、レーシーなリップスポイラーがコンパクトなサイズにあって大きな存在感を放っています。
ペイントの状態は非常によく、ガラスも透明感に溢れており、メッキ類も素晴らしい輝きを保っています。
足元のTRD製ディープリムホイールはとても珍しく、ワイドフェンダー仕様の“ニイナナ”にふさわしい装備といえるでしょう。

インテリアは、派手なエクステリアカラーとはうって変わって、ブラックに統一され、スパルタンですが、非常に落ち着きのある雰囲気に仕上がっています。

ドライバーズシートに腰掛けて感じることは、とにかく綺麗であるということ。ドアの内貼りなどは、ほとんど新車の輝きを放っています。

追加された3連メーターとCDプレイヤーは、ワンオフパネルに美しく収められており、オリジナルの雰囲気とよく調和しています。

ナルディ製のステアリングホイール越しに1.1万回転まで刻まれたTRD製タコメーターを見つめると、床までアクセルを踏みこみたい衝動に駆られることでしょう。また、レーシーなスポーツカーらしく、助手席には消火器が備え付けられております。

FRP製軽量ボンネットフードを開ければ、美しいエンジンルームが姿を現します。隅々まで新品の様に磨かれた輝きを放っており、ボルトひとつひとつまでこだわった仕上がりは、単なるレストレーションの範疇を超えるものと言っていいでしょう。

改造箇所は以下のようになっております。

■チューニングメニュー

【エンジン】
2000ccへボアアップ
TRDカム(288°304°)
強化バルブスプリング
イン・アウト共ビックバルブ化(18R-G)
シリンダーヘッド面研
TRDメタルガスケット(0,8mm)
ソレックス44パイ亀有ジェットブロックブロックキャブレター、インナーベンチュリー38パイ変更
ダミーヘッド使用してブロックボーリング
トモエ88.5パイピストン、フルフロー加工、4個重量合わせ
コンロッド面研・重量合わせ
3T-GTクランク
親子共、バンダーベルメタル
軽量フライホイール
強化クラッチ
クランクプーリー・クランク・フライホイール・クラッチ一体ダイナミックバランス取り
TRD強化オイルポンプ
亀有ギャトレキット
オリジナル結晶塗装済タペットカバー
メッキ処理オイルキャップ

【インテリア】
オリジナル表皮張り替えダッシュボード
TRD1万回転仕様タコメーター
オオモリ油温・水温・油圧計
ナルディ36パイステアリングホイール
オートルックスノコタイプシート
室内アスファルトシート総剥離
ETC、ソニーオーディオ、CDチェンジャー

【エクステリア】
前後オリジナルオーバーフェンダー
Re startFRPボンネット
TRD Rスポ一体式加工トランク
エバ一体式加工フロントパネル
輸出用フロント&リアマーカー
マーシャルラリーヘッドライト
TE25用純正オプションフロントグリル

【その他】
ボディはモノコックから塗装
スポット増し(ロールバー不要)
クスコストラットタワーバー
クスコストラットアッパー
バッテリー後方移設
GX81用リダクションスターター
24Vトラック用メインハーネス
ナポレオンヴァッカミラー
強化エンジンマウント
強化ミッションマウント
サークスピードオイルクーラー
三層ワンオフラジエター

“カローラ・レビンの歴史"

TE27型初代カローラレビンは、”ニイナナ”の愛称で呼ばれています。1972年から1974年に製造され、トヨタのライトウェイトスポーツカーとして、今なお人気のモデルです。スプリンタートレノは、兄弟車です。

この頃のカローラには、クーペのSLやSRといったスポーティグレードも存在していましたが、レビンはよりホットなモデルとして誕生しました。カローラをベースとしながらも、走りの性能は別次元を目指して開発されたのが、“ニイナナ”カローラレビンだったのです。

ノーマルクーペとの外見上の最大の識別ポイントは、レビンに装備されていた樹脂製オーバーフェンダーでしょう。それは、秘められた走りのポテンシャルをアピールするに充分な装備でした。

初代レビンに搭載されたのは、セリカ1600GTから移植された2T-G型1600cc直4DOHCエンジンです。当時としてはかなりハイスペックなエンジンで、900キロに満たない軽量なカローラベースゆえ、高レベルの運動性能を実現したのです。また、レビン用エンジンは複数用意されており、ハイオクガソリン仕様の2T-G型(115ps)以外にも、レギュラーガソリン仕様の2T-GR型(110ps)の設定があり、さらに後期モデルには2T-B型(105ps)のレビンJも存在しました。

軽量ボディに高性能エンジン。その抜群のパワーウェイトレシオがもたらす軽快な走りと、締め上げられた足まわりによるスパルタンな乗り味は、まるで競技用のホモロゲーションモデルのようでした。もちろん、モータースポーツでも大活躍をみせ、とくにラリーでは、国内大会はもとより、元ラリー・ドライバーで後にTTE(トヨタ・チーム・ヨーロッパ)を率いるオベ・アンダーソンのチームからWRC(世界ラリー選手権)にも参戦し、好成績を残しています。

1973 Toyota Corolla Levin(TE-27)
Chassis No: TE27-088993

- The father of “Levin”
- Full restoration
- Ultimate famous TRD tune

“Aim to be the ultimate Nii-Nana"

The initial year's registration of this car was in May 1973. The chassis number is TE27-088993. It was taken by the former owner in 1997. Since then, it has been tuned constantly for 17 years in efforts to be the "ultimate 27 (Nii-Nana in Japanese)" with Toyota Racing Development (TRD) and driven with care.

As you can see from above photos, this 27 was given major modifications to numbers of parts, however, original parts were also treated well in stock by the caring owner. (See the photos for more details.)

This vehicle has a responsive engine with the smooth gearshift. Once you taste it, you would be absolutely fascinated by the joy of driving a real lightweight sports car.

The exterior is finished in impressive original orange. Though being small in size, a racy lip spoiler stands out on Levin’s compact body. The paint is in good condition and glass windows are as transparent as they can be. The plated parts retain rare TRD-made wide-rimmed wheels go well with the car’s flared fenders.

In sharp contrast to the flashy exterior, the interior has spartan and subdued looks in black. It reminds us of the phrase “the calm before the storm”.

When you settle yourself in a driver’s seat, you will instantly notice everything is beautiful around such as shiny-like-new door lining.

Next, your eyes will catch the NARDI steering wheel through whose spokes you can see TRD rev counter measurable up to 1,1000RPM. The sight will make you so eager to push the accelerator pedal all the way down to the floor.

Beside a passenger seat, a fire extinguisher is fitted as a racing equipment. The added trio of instruments and a CD player are beautifully accommodated in the custom-made panel to blend well with the rest.

The moment you turned the key, there comes the storm as the souped-up 2000cc in-line 4 engine roars and the noise echoes throughout. Every single time fuel is pumped into the combustion chamber, the exhaust screams loudly.

Once the lightweight FRP hood is opened up, the sight of the beautiful engine room should leave you in awe like the rest of the body. The fact that even tiny screw head is carefully polished tells the work performed on this car is far beyond an ordinary restoration.

Menu of tuning

[Engine]
Bore-up to 2000cc
TRD cam "288°304°"
Reinforced valve spring
In and out big valve "18R-G"
Polished cylinder head
TRD metal gasket "0,8mm"
Solex 44ø jet block carburetor by Kameari, inner venture 38ø
Block boring using dummy head
Tomoe 88.5ø piston, full flow processing, 4 same weight
Polished same weight con-rod
3T-GT crank
Vandervell small and large metal
Lightweight flywheel
Reinforced crutch
Crank pulley, crank, flywheel, clutch kept dynamic balance
TRD reinforced oil pump
Kameari Garrett kit
Original wrinkle paint Tappet cover
Plating processing oil cap
[Interior]
Original re-covering epidermis dashboard
TRD tachometer for ten-thousandth rotation
Oil temperature, water temperature, and oil-pressure-meter made by Oomori
36 steering wheel made by Nardi
Autolooks sunoko seat
All released interior asphalt sheet
ETC, Sony audio, CD changer

[Exterior]
Front and rear original over fender
Re start FRP bonnet
TRD rear spoiler integral processing trunk
Eva integral processing front panel
Exported front and rear marker
Marshall headlight for rally
Original option front grille for TE25

[Other]
Body was painted from monocoque
Increased spot "roll bar is unnecessary"
Cusco strut tower brace
Cusco upper strut
Battery mounted on rear
Reduction starter for GX81
24V main harness for truck
Napoleon bacca mirror
Reinforced mounted engine
Reinforced mounted transmission
Serck Speed oil-cooler
3 layer one-off radiator

“The history of Corolla Levin"

The first TE27 Corolla Levin is called nickname of "Nii-Nana"(standing for 27 in Japanese). It was produced from 1972 to 1974. It is still the popular model as Toyota lightweight sports car. Sprinter Trueno is a sibling car.

Although Corolla had sporty grades such as Coupe SL and SR, Levin was introduced as a hotter model. The car based on Corolla and improved to aim to be another dimension of driving performance as for “Nii-Nana", Corolla Levin.

Compared with the normal Coupe, the most distinguishing point of the exterior is resin over fenders. This is full equipment that is the appealing potential of driving.

For the first Levin mounted the same 2T-G 1600cc in-line 4DOHC engine as Celica 1600GT. This engine had a high spec at that time and the weight was so light less than 900kg because it was based on Corolla. TE27 realized high-level driving performance. Some engines for Levin were prepared such as 2T-G "115ps" for high-octane gasoline version, 2T-GR "110ps" for regular gasoline and 2T-B "105ps" Levin J for a later model.

The body was so light and the engine was high-performance. Light driving by good power-to-weight ratio and spartan drive feel by strongly fixed suspension system looked like the homologation model for racing.

It was hugely successful in motorsports. In the especially rally, it raced in WRC "World Rally Championship" and Japanese car rally as the team of Ove Andersson who was an ex-rally driver and led latter TTE "TOYOTA team Europe". It achieved good results.