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Porsche959 Racing

1970 Nissan SKYLINE GT-R "PGC-10"1970年式 日産 スカイライン GT-R(PGC-10)

SOLD OUT UPDATE: THURSDAY,APRIL,30,2015 終了

1970年式 日産 スカイライン GT-R 4ドア
車台番号:PGC10-000915

・24年間ワンオーナー
・2014年にフルレストレーション済
・高い内外装のオリジナル度

"オリジナルに近い良質なハコスカR"

当個体の初年度登録は1970年です。前オーナーは1990年12月から2014年9月まで、約24年間所有していました。分割式のフロントグリルなど初期モデルのみとなる特徴も多く、人気の高いモデルです。

1995年3月と2009年6月に修理メンテナンスおよびレストレーションを施しており、2010年2月に車検・整備、さらに2014年4月にも車検・整備、レストレーションを行っております。

内外装ともに、コンディションは素晴らしいの一言です。キャブレターは純正の三国工業製。K&N製エアークリーナーを装着し、WILLANS製4点シートベルトを装備しております。レンズ類やエンブレムなど、各部パーツもオリジナルパーツを使用し、各部リフレッシュ済みです。

ペイントには艶がしっかり残っており、年式から想像するような経年劣化などは感じられません。
ドライバーゾーンを覆う木目パネルがとても美しく、内張りなどの表皮も、とても清潔な状態をキープしています。小径のダットサン・ハンドルに加えて、ダッシュセンター部に埋め込まれたラジオと時計が何ともレトロな雰囲気です。4ドアセダンでありながら、リアシートにはクッション性が残っていることはもちろん、運転席にも傷みがおろか使用感さえほとんど見受けられません。

エンジンの吹け上がりは鋭く、“GT-R”のイメージ通りに、スパルタンな走りをお楽しみいただけることでしょう。

全世界的な人気に加えて、ハコスカGT-Rの中でもセダンは832台しかつくられておらず、クーペよりも生産台数は少ないため、オリジナルに近い状態を保つ程度極上のセダンGT-Rを手にいれることは今後益々、困難になっていくことでしょう。

"スカイラインGT-Rの歴史"

型式名PGC10、通称「ハコスカ」として知られる、元祖「GT-R」が、この4ドアスカイラインGT-Rです。

搭載されるエンジンは、ご存知S20型の2リッター直6DOHC。最高出力160ps、最大トルク17.6kgmという数値は、当時の国産車としては驚異的でした。

“GT-R”の歴史は、ツーリングカーレースで活躍した先代プリンス・スカイライン2000GT-B(S54B-II型)の後継モデルとして、1968年10月の第15回東京モーターショーにて「スカイラインGTレーシング仕様」が出品されたことに始まります。

スカイライン2000GT(GC10型)の車体へ、打倒ポルシェを期して開発されたGTプロトタイプレーシングカー、日産・R380のエンジンであるGR8型をベースに開発された直列6気筒DOHCエンジンを搭載したものでした。このエンジンには、量産車として世界初となる4バルブDOHC機構が採用されていたのです。

1969年2月、この「GTレーシング仕様」がほぼそのままの形で、日産の技術の粋を集めた初代GT-R(PGC10型)として発売されることになりました。

スカイライン・ラインナップの中でもツーリングカーレースを闘うために開発された車種であり、当時の常識を超えた日本を代表する高性能車の一台です。レースレギュレーション内で最大の性能を発揮する専用エンジンと装備品を組み込んでいるのが特徴であり、出場したモータースポーツレース全般で数多くの勝利を上げました。「JAFグランプリ」にてデビューウィン。その後も、熟成開発を重ねながら台頭してくるライバルたちを抑え続け、ついに1972年(昭和47年)3月には、前人未踏の累計50勝を達成します。同年10月のワークス活動休止までに通算52勝、うち49勝は連勝という大記録を打ち立てたのです。
その結果、“GT-R”は国産スポーツの象徴とも言えるモデルとなりました。
ハコスカから現代のR35GT-Rまで、歴代モデルの全てが今、世界中の多くファンから支持を集めています。

1970 Nissan SKYLINE GT-R "PGC10"
Chassis no. PGC10-000915

* Single owner for 24 years
* Fully restored in 2014
* Highly-original interior and exterior

“A highly-original and well-conditioned HAKOSUKA GT-R”

This car was registered as new in Japan in 1970. It was under the custody of the ex-owner for 24 years from December 1990 to September 2014. It is a highly sought-after model carrying early-model features like a separated front grill.

It has been repaired, serviced, and restored in March 1995 and June 2009.It received another service and Japanese car inspection in February 2010. Further, another service, car inspection, and even restoration took place in April 2014.

Both the interior and the exterior remain in superb conditions. The car is equipped with the original Mikuni carburetors, the K&N air cleaner, and the 4-point seatbelt by WILLANS. It retains its original lenses and emblems, and its various parts have been refreshed.

The original paint has not lost its gloss yet and shows no signs of deterioration that one would imagine from the age of the vehicle. The wooden panel surrounding the cockpit and the upholstery both have been kept clean. A small-diameter DATSUN steering wheel, together with a radio and clock fitted in the center of the dash, creates a retrospective atmosphere. Despite being a 4-door sedan, its rear seats still have a considerable amount of elasticity left. More surprisingly, the driver’s seat displays not much wear, or even sign of use.

As one would imagine from the designation “GT−R,” the engine revving up so rapidly makes a spirited drive exceptionally enjoyable.

The HAKOSUKA GT-R sedans’ production number counts just 832, considerably smaller than that of the coupes. Therefore, in addition to its world-wide popularity, its scarcity should make it even tougher to acquire a highly-original and superbly-conditioned GT-R sedan in future.

“The history of Hakosuka GT-R”

The skyline is the originally main model of Prince Motor Company (ex Fuji Precision Industries). The first ALSI model and the second S5 model are the top cars in the predawn of Japanese car history. The first is skyline sports designed by Michelotti. The second is GT (improved GT-A and GT-B) mounted in-line 6 engine and they are particularly famous cars.
However, Prince Motor Company was in financial trouble because of the exterior development taken no account of cost and bad sales strategy. It was finally merged by Nissan in 1966. (Actually it was absorbed.)
The third C10 skyline “Hakosuka” was unveiled in 1968. It was the model developed by Prince and at the same time it was the first model produced by Nissan Prince. Initially started Sedan, it was released as practical combination of Wagon and Van. A little later 2000GT (GC10) which nose got longer than the previous one and mounted L20 2L in-line 6 SOHC engine was debuted. It was getting popular among sports car like Price skyline.

The amazing concept car was unveiled in the 15th Tokyo Motor Show in October, 1968.
It was “Skyline GT Racing version”. It was the replacement for Price Skyline 2000GT-B (S54B2) that played an important role in touring car racings.
To the body of Sedan 2000GT, based on GR8 type engine of GT prototype racing car Nissan R380 which is developed to overturn Porsche, S20 type 2 liter line 6 cylinder DOHC engine has been installed.
GT-R and PGC10 were debuted in February 1969, which are almost same model as the initial skyline. S20 engine attached to the first 4 bubble DOHC in the world as production cars was mounted. It had the greatest spec as a domestic car at that time. The maximum power output is 160ps and the maximum torque is 17.6kgm.

The produced number of Sedan Hakosuka GT-R (PGC10) were finally 832. After hard top model based on short wheel was added to line-up in 1970s, GT-R shifted hard top style, KPGC10. The produced number of GT-R KPGC10 Coupe 2-door were 1197.
GT-R was developed model to race for touring car racings among with other Skyline. It has kept high-performance as a symbol of Japan all through the ages. The feature is the engine and equipment that exhibit high-performance in race regulation. Its model won many times in overall motor sports racings.

Hakosuka GT-R won on debut race at JAF Grand Prix. After it defeated the rise of opponents that were kept developed, it achieved the total 50 win in March, 1972, which was unprecedented. The total victory was 52 by the time it stopped works race in October at the same year. It set the great record that is the 49th consecutive victory out of them.
As a results, GT-R is the brand as a symbol of domestic sports car. All successive GT-R from hakosuka to the latest R35 have been enjoyed and loved by many fans.