1968 Porsche 911 S(Type901)1968年式 ポルシェ 911 S(Type901)
PRICE SOLD OUT UPDATE: MONDAY,OCTOBER,16,2017 売約済車台番号:11800895
・輸入元ミツワ自動車
・人気の高いショートホイールベースモデル
・純正エンジンキー、純正ドアキー
“オリジナル度の非常に高い911S”
1968年式、ポルシェ911Sが入庫致しました。
この個体の素晴らしい点は、前オーナー様のこだわりもあり、オリジナル度が非常に高いという所です。
内装に目をやると、ハンドル、シート、ヘッドライナー、フロアマットまでもが、オリジナルです。
内装のレッドレザーの状態もとても綺麗な状態で、今から約50年前の車両とは思えない状態です。
ドアキー、エンジンキーもオリジナルの当時のものです。
キーの錆や、レザーキーホルダーの色の剥がれが、時間の経過を感じさせます。
もちろんそれ以外にも、純正工具、純正ジャッキも付属しております。
また、当個体は、ミツワ自動車が輸入販売致しました希少な一台であり、前オーナー様が大切に乗られてきた車両です。
外見はその当時の雰囲気を保ちつつ、機関部も良好で、すぐにでも乗り出しして頂けるコンディションを保っています。
ナローポルシェをお探しのお客様、是非ご来店頂きまして、実車をご覧下さいませ。
このような状態で、新しいお客様にご紹介できることをとても嬉しく思います。
"ポルシェ911の歴史"
スポーツカーの歴史の中で、これほどまでに頑固に、長期間にわたって同じコンセプトを、守り続けているモデルといえば、ポルシェ911シリーズ以外にはありえないでしょう。
911は当初、社内番号「ポルシェ901」として開発されました。
しかしプジョーがフランス国内において、真ん中に0のつく3桁の数字で構成される車の名前の権利を全て取得していたため、ポルシェは、フランス国内でのみ違った名前の車を販売するのではなく、すべてを「911」と名前を変えて発表することになったのです。
ポルシェ356と同じRRレイアウトを踏襲した911シリーズ(通称ナローポルシェ)は、1963年のフランクフルトモーターショーでデビュー。1964年に販売が始まりました。
356と比較するとホイールベースは10cm程度(全長は約21cm)も長くなり、そのぶん室内は広くなっています。
356よりも快適に乗れて、かつ速いスポーツカーとして設計されたというわけです。
空冷エンジンは新設計となり、排気量は356の1600ccから1991ccへと大幅に拡大。130馬力を発生する空冷水平対向6気筒ボクサーエンジンをリアへと搭載します。トランスミッションにはタイプ901と呼ばれる5速マニュアルのみが用意されていました。
356は1965年に生産を終えることになりましたが、特にアメリカ市場において4気筒エンジンの需要が強かったため、同年に、912が直接の後継車として発表されています。
911と同じ車体を使用するものの、90馬力を発生する356用の4気筒エンジンが搭載されています。
1966年、よりパワフルになった911Sを発表。
160馬力にまで引き上げられ、ポルシェ史上初めて、かの有名な5つ葉デザインのフックス製アロイホイールが採用されています。このホイールは同社比で2.3kgも軽いものでした。ブレーキにはベンチレーティッドディスクが備わりました。
アメリカ「Car and Drive」誌によると、走行性能は0-60mphが6.5秒、0-100mphが18.2秒であり、最高時速は140mph(約225kmh)と、当時としては驚異的な走行性能を誇りました。
1967年には、ルーフをロールバーで補強されたタルガモデルが登場します。
米国の国家道路交通安全局であるNHTSAが、米国内において完全にオープンにしたコンバーチブルモデルを規制することが危惧されていたためです。
タルガはイタリア語で盾を意味し、シチリアで開催された有名な公道レース”タルガフローリオ”からその名が取られました。
1969年になると、直噴装置が導入されるようになりました。
しかしこの年、ホイールベースは操縦性安定のため5cm程延長されることとなり、また、リム幅の広がったホイールを納めるためにホイールアーチが追加されたため、ボディデザインが多少の影響を受けることを避けることはできませんでした。
1973年には、ナローシリーズで最強となる、911カレラ 2.7RS(通称ナナサンカレラ)を発表。
レーシングシーンにおいて大活躍し、歴史的なスポーツカーとして今なお、絶大な人気を誇っています。
1975年、901型911シリーズは、米国の衝突安全基準を満たすためにビッグバンパーを装備することになります。
便宜的に、それ以降のモデルを930型と呼んでいますが、実際にノンターボモデルが930型となるのは78年モデル以降で、930型とはそもそもターボモデルを指す呼び方でした。
その後も、911は「水平対向6気筒エンジン・ミッドシップ・後輪駆動」というコンセプトを頑なに守り続けながらも進化を続け、964型、993型、996型、997型、そして現行の991型へと至っているのです。
Chassis No.: 11800895
- Imported by MIZWA Motors
- Very popular model with a short wheelbase
- Genuine engine and door key
“Highly original 911S”
Offering here is the 1968 Porsche 911S.
What excellent about this vehicle is that it remains in high original condition.
Original paint on exterior and original wheels.
Take a look at interior; a lot of parts are original, including handle, seats, headliner, and floor mat.
Leather in such condition, it is hard to believe that it was born 50 years ago because of this excellent condition.
Its door and engine key are also original.
Key’s rust and leather key chain ring‘s faded color tell you years have passed.
Besides, this comes with genuine tool and jack.
This individual is a rare one, which MIZWA Motors imported, and was cared lovingly by the previous owner.
While the appearance almost remains in original condition, the motor keeps in great condition to be ready for driving.
If you are looking for a Narrow Porsche, please come visit us to see it in person.
We are very pleasure to be able to offer you the vehicle in such condition.
“The history of Porsche 911”
It is only Porsche 911 series that have kept the same concept persistently and for a long time in the history of a sports car.
911 was initially developed as “Porsche 901”.
However, Peugeot acquired the right to use a three-digit name that placed 0 in the middle in France. Thus, Porsche announced the car as “911” rather than producing the ones with the different name for the French market.
911 series (Narrow Porsche) that had same RR layout as Porsche 356 debuted in 1963 Frankfurt Motor Show. In 1964, it started to sell.
Compared with 356, the wheelbase was 10cm longer, (full length was about 21cm longer) and the interior became bigger.
It was designed to be more comfortable and faster as a sports car than 356.
The engine was newly designed and displacement became larger 1991cc compared with 356’s 1600cc. It mounted air-cooled flat-6 boxer engine that produced 130ph on the rear. But the transmission was only available with a 5-speed manual called Type 901.
Production of 356 finished in 1965, but 4-cylinder engine was in high demand in the American market. So, 912 was announced as the direct replacement in the same year.
That had the same chassis as 911 and a 4-cylinder engine that produced 90ph, same as 356 was mounted.
In 1966, more powerful 911S was announced.
It produced 160ph and adopted Fuchs “five-leaf” alloy wheel for the first time in Porsche’s history. The wheel was 2.3kg lighter than the Fuchs’s previous one. Ventilated brake disc was equipped.
According to the American magazine “Car and Drive”, 0-60mph was 6.5 seconds and 0-100mph was 18.2 seconds, and the maximum speed was 140mp/h (about 225km/h). It boasted amazing driving performance at that time.
In 1967, Targa model made its debut.
Behind that, Porsche deeply concerned NHTSA may impose full-open-top convertibles in the United States. The Targa roof was designed to meet that requirement and reinforced by the anti-roll bar.
Targa stood for `shield` in Italian and was named after famous road racing “Targa Florio” held in Sicily.
In 1969, direct injection system was introduced.
However, that year, wheelbase turned to be 5cm longer to stabilize driving and wheel arch was added to house the wheel with a wider rim. So, body design inevitably needed a little change.
In 1973, 911 Carrera 2.7RS “Nana San Carrera” that is the most popular out of narrow series was announced. It successfully performed in races and it is still very popular as the historic sports car.
In 1975, type 901 was fitted with big bumper to meet US Federal Motor Vehicle Safety Standards. For convenience, later models are called 930. But originally 930 indicated Turbo model although it became non-Turbo after 1978.
Thereafter, 911 stick to the concept stubbornly “flat 6-cylinder engine, mid-ship, rear wheel drive” and evolved from 964, 993, 996, and 997, and now 991.
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