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Porsche959 Racing

1969 Chevrolet Camaro1969年式 シボレー カマロ

SOLD OUT UPDATE: TUESDAY,AUGUST,25,2015 終了

1969年式 シボレー カマロ
車台番号: 124679N529298

・人気の第一世代カマロ
・69年式ベースの“レストモッド”
・ZZ427/430クレイトニューエンジン搭載

“レトロモッドのドリームカー”

『古き良きアメリカン・マッスルカーを現代に新車として再生させる』。前オーナーの夢と共に、当個体のレストアプロジェクトは始まりました。

カリフォルニアからベース車両を輸入してから三年の年月と、前オーナーの情熱によって割り当てられた潤沢な予算によって、このプロジェクトは2014年の6月にとうとう完成をみたのでした。

ベースとなったのはダークグリーンの350cu. in (5735cc)のV8エンジンを積んだコンバーチブルモデルで、オハイオ州のノーウッド工場で1969年に生産されています。

2011年に日本へ輸入されてからは、日本国内のアメリカ車の専門店でフルレストされ、内装部品の一部はオリジナルを再生させていますが、機関部分等は新品へ交換されました。ボディは剥離を受けた後、現在の色へ全塗装され、バンパー等のクローム類も再処理されました。

センターライン・ホイール製のコンボフュールが輝きを放ち、アメリカン・マッスルカーにふさわしいフージャー製のプロストリート・タイヤが、現代のホットロッドとも引けをとらない迫力のスタンスをアピールしています。

GMパフォーマンス製ZZ427/430クレートエンジン(L88のリクリエイションエンジン)を搭載しており、公称430馬力を発生します。電装部品等も新品へ変えられています。エンジン乗せ替え後はそれほど走行していないため、エンジンルーム内は今も新車時のように綺麗です。

倍ほどにまで強力になったエンジンパワーへ対応するため、トランスミッションは従来の3速から、トレマック製の5速(TKO-600)へ換装されています。その名の通り、600lb-ft(およそ813Nm)のトルクにまで耐えられるという、このマシンにふさわしいミッションになっています。また、クラッチは油圧式で、軽い踏力で運転可能です。

特筆すべきはワンオフで製作されたサイドマフラーです。エンジンをかけると心臓にまで響くような音に驚かれるでしょう。

快適装備にも妥協はなく、4.1chのJL製スピーカーシステム、カロッツェリアのHDDナビとETCがインストールされている他、取り外し可能なワンオフ製作のドリンクホルダー付センターコンソールが取り付けられています。
オールホワイトの内装は当時でも設定はなく、非常にエレガントで、幌とサイドストライプとの調和もまたこのマシンを美しく際立たせています。

完成からまだ一年ほどしか経っておりません。クラシックカーでありながらも、クルマの内容としては新車といって過言ではないでしょう。それがレスト・モッド(レストレーション&モディファイ)の魅力です。車検もまだ残っているため、すぐに乗り出していただくことが可能です。

“第一世代カマロの歴史”

「パンサーキラー」と「友愛」 、相反するイメージのある二つの単語ですが、第一世代カマロを表現するのに最も適した言葉と言えるのではないでしょうか。

フォードマスタング(コードネーム;パンサー)をライバルとして1966年にシボレーが満を持して発表したスポーツカーがカマロです。
その名の由来はフランス語の“camarade”で、日本語へ訳せば“友愛・仲間”を意味し、「人とクルマとの関係は、良き友人のようであるべきだ」、という考えを示唆しています。

第一世代カマロは、67年、68年、69年の3年に渡って生産され、それぞれに特徴がありました(当時のアメリカ車は毎年、何らかの変更と改良が行なわれました)。ボディータイプとしてはクーペとコンバーチブルを用意。エンジンは多くの選択肢があり、69年モデルになると12種類もの中から選ぶことができたのです。

なかでも有名なオプションに、RS、SS、Z/28とよばれるパッケージがありました。

RSはアピアランスパッケージで、横ルーバーに隠れたヘッドライトが特徴的です。

SSはパフォーマンスパッケージで、350cu(5735cc)か396cu(6489cc)のV8エンジンを選択でき、そのパワーに対応するために強化されたシャーシがインストールされ、さらにはエア取り込み口がフードにとりつけられ(ただし機能はしません)、ストライプも備わりました。

Z/28はSCCAトランザムシリーズ参戦のために作られたパフォーマンスパッケージで、パワーディスクブレーキを標準で搭載。レギュレーション上、エンジン排気量は5.0L以下とする必要がありましたが、4バレルキャブレーターを二つ装備することで400馬力を達成しました。ボンネットフードとリアデッキのストライプも特徴です。

69年モデルは、それまでの機関部分を受け継いでいるものの、フードとデッキ以外のボディパネルを新しくしたため、よりスポーティーなルックスへと変貌しています。丸みを帯びたデザインの67、68年モデルに対して、雰囲気がガラリと変わったのは、そのためです。

第一世代カマロのデザインは、現在まで続くカマロ史の中でも最も人気があるもので、第五世代のデザインにも大きな影響を与えています。

1969 Chevrolet Camaro
Chassis no: 124679N529298

- Popular 1st generation Camaro
- 1969’s Camaro-based "Resto-Mod"
- Mounted ZZ427/430 Crate New Engine

“The Resto-Mod Dream Car”

"To regenerate the old-school American Muscle Car as a new car today."
With the former owner's dream, the restoration project of this example began.

Three years after importing the base vehicle from California and the plentiful budget allocated by the zeal of the previous owner finally made this project complete in June 2014.

The base was dark green convertible with 350 CU.in the V8 engine, and manufactured at Norwood factory in Ohio, in 1969.

This was imported to Japan in 2011 and had full restoration in a domestic factory that specialized American cars.
Some interior parts were remained by regenerating the originals, but machinery parts were completely changed by new ones.
Body paint was once stripped and changed to this color.
The chrome parts for bumpers were reprocessed.

Centerline Wheel's polished Convo Fuel have brilliant luster.
The preferable Hoosiers Pro street Tire for American muscle car is very appealing that would never be defeated by today’s Hot Rods in terms of the presence.

It is equipped with ZZ427/430 Crate Engine (recreation of an L88 engine) made by GM Performance, that produces officially announced 430hp.
The electrical components were changed to new.
It had few mileages after the engine was changed, so the engine room had been kept clean like new.

The transmission was changed to Tremac 5-speed (TKO-600) from 3-speed to endure the strong engine power that became twice as much as before.
That is a preferable transmission for this machine because it endures 600lb-ft(about 813Nm), as its name says.
And, the clutch is hydraulic. It is easier to drive by less foot power.

What is noteworthy is the one-off side-muffler. When you start the engine, you will be amazed at the sounds striking your heart.

Comforts were never compromised; JL's 4.1ch speaker system, Carrozzeria HDD navigation system, ETC, and one-off made a center console with drink holders are installed.
There was no option of all white interior then. The very elegant white that matches the hood and side stripes makes this machine stand out beautifully.

It has passed only a year since the completion.
It is not too much to say that this is the new car considering the inside although this is a classic car. This is the allure of Resto-Mods (restoration & modification).
Vehicle inspection still remains. Everything is set to start your ride.

“The history of the 1st generation Camaro”

"Panther killer" and "Comrade"; these two words seem like antonym, but must be the best words to describe the 1st generation Camaro.

Camaro is the sports car that Chevrolet announced in 1966 setting Ford Mustang (code-name; Panther) at its rival.
The name was derived from the French word "camarade" that means "friendship/buddy" in English.
That implies the idea that "the relationship between human and the car should be good friends."

The 1st generation Camaro had been produced for three years from 1967 to 1969 and had another character for each.
(American car manufactures then had some annual changes and improvements for production cars.)
Coupe and convertible were available as body type. There were also many options for the engine, and 12 engines were available for 1969's model.

Out of them, popular options were the packages called RS, SS, and Z/28.

RS is the appearance package that has the characteristic headlight that is hidden by horizontal louver.

SS is the performance package with two optional V8 engines, 350 CU, and 396 CU.
To endure that strong power, the strengthened chassis was installed.
In addition, the air intake was installed at the hood (but it did not work), and stripes were fitted.

Z/28 is the performance package set for the entry of SCCA Trans-Am Series and equipped with power disc brake for the standard.
Under the regulation, the displacement had to be under 5.0 liter, but it produced 400hp by installing two 4 barrel carburetor.
The stripe on bonnet hood and rear deck are also characteristic.

1969's model was transformed into sportier look due to the adaption of new body panels except for hood and deck, although the machinery parts were directly succeeded.
Because of those changes, it attained newly-impressive look contrary to the 1967's and 1968's model with rounded lines.

The design of the 1st generation Camaro is the most popular in the Camaro's history that is continuous today.
It has a lot of influences on the fifth generation's Camaro design.