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Porsche959 Racing

2003 GEMBALLA T-GT 650 EVO2003年式 ゲンバラ T-GT 650 EVO

SOLD OUT UPDATE: WEDNESDAY,JULY,1,2015 終了

"貴重なゲンバラ製のコンプリートカー"

当個体は、2001年式996ターボをベースとして、ゲンバラによって作られたフルコンプリートカーです。コンプリートカーとしてゲンバラで作られたT-GT650Evoは、おそらくこの一台のみでしょう。その他、コンバージョンキットを使って同様に仕上げられた個体の方は世界に数台存在していると思われます。

2003年の東京モーターショーに出品されたショーカーでもあります。それほど知名度の高くなかった当時の日本において、ゲンバラの名を広く知らしめたモデルといえるでしょう。

ノーマルの996ターボとの違いは、実に多岐に渡っています。

エンジンと吸排気系はゲンバラの理想とするパフォーマンスを実現するためにほぼそっくり作りかえられています。
外装においては、一目でゲンバラとわかるデカールが付けられ、特徴的なまでに巨大なカーボンリアウィングが目を引きます。ボンネットはカーボン製で、ゲンバラワッペン付き。サイドにはエアインテークが設けられており、専用のエアロパーツを全身にまとっています。現在BBS18インチホイールを履いていますが、ゲンバラオリジナル(19インチ)も保管しております。

外装のコンディションは全体として非常に綺麗です。フロントスポイラーに一部ひび割れは有りますが、フロント、サイド、そしてリアのいずれもしっかりとした漆黒のフィニッシュを保っています。ヘッドライトレンズに曇りは無く、艶消しシルバーが美しいホイールにはガリ傷も見当たりません。

内装は外装よりもいっそうオリジナルとは違った雰囲気にカスタマイズされています。シートはレカロ製のレザーバケットシートで、専用のハンドルやホワイトメーターにはウーヴェ・ゲンバラ氏のサインロゴが入っています。インテリアは基本的にレザーで覆われており、センターパネル等にカーボンが惜しみなく使用されています。

シートベルトは専用の4点式。フロントまでのびた革巻きのロールケージは、一度解体した上での装着を意味し、ゲンバラ工場でのフルコンプリートカーの証と言えるでしょう。ペダルはレーシーなアルミ製を採用しており、エンジン始動はボタンプッシュ式になっています。

現在パイオニア製のHDDナビ、ETC、レーダーが取り付けられています。スポーツ性能を徹底的に追求しながらも決して快適性を諦めない、ゲンバラの車づくりが見て取れます。

インテリアのコンディションは極上で、ステップ、ドア内張り、シート、ダッシュボード、ルーフライニング等全てにおいて美しさをキープしており、ステアリングやシフトノブ、ハンドブレーキレバーなどの直接手に触れるパーツも同様です。

リアウィング付きの巨大なフードの下から現れるエンジンは行き届いた整備を表すかのごとくクリーンな状態で、獰猛な唸りを放つマフラーもやはりコンディションを映すかのような美しさを見せています。


当個体の性能は、デカール通り、6,850回転で650hp、5,500回転で840Nmを発生させ、最高時速は370kmを誇り、同時代を代表するスーパーカーであるエンツォフェラーリと比較しても、全く劣らない性能を持っています。

クラッチは軽いため、イメージとは異なったとても扱いやすい車です。ベースとなった996ターボとは似ても似つかぬ、シートへ背中を叩きつけられるほどの衝撃的な加速を、是非お楽しみください。


"ゲンバラの歴史"

ゲンバラのコンセプトは「圧倒的走行性能を持った車」であること。さらに「日常生活で使えることを重視、快適性も捨てない」ということが挙げられます。
たしかに、走行の効率性を上げるために内張りを剥がすという改造はしていません。

元は79年にドイツの有名メーカー車のビデオシステムやハイファイオーディオ、レザーインテリアの改造を企画、制作する会社として始まりました。そして81年にウーヴェ・ゲンバラ氏自身の名前を取り、会社(Gemballa Automobiltechnik GMBH&CO.,KG.)を設立。同時にポルシェのエアロダイナミクスに大きく手を加えるコンプリートカーの制作を開始。AMGの内装の改造も始めています。それから、85年には930スラントノーズをベースとしたコンプリートカー「Avalanche」を発表。北米と中東の富裕層向けにロールスロイスやフェラーリ、メルセデスやBMWのオリジナルコンバージョンを始めました。
94年にはビトルボエンジンの開発を開始し、993ターボをベースとし、「Le Mans Biturbo」を発表。そしてニュルブルクリンクのノルドシュライフェで当時の市販車世界最速記録(7分52秒)を樹立しました。
2000年に日本市場へ参入し、996GT3をベースとした「Gemballa Biturbo GTR 600」によってノルドシュライフェの市販車最速ラップタイムを更新(7分44秒7)。翌01年には改良した「Gemballa Biturbo GTR 600」によって自身の最速記録を再更新(7分32秒52)。
02年には同「Gemballa Biturbo GTR 600」でホッケンハイムのヨコハマチューナーグランプリ2002に出場、市販車最速記録(1分9秒464)を叩き出し、GTクラス優勝。翌03年も同マシーンで最速記録を更新(1分7秒987)し、Super fast Class優勝。
その後も世界最高峰のスーパースポーツを惜しげもなくベース車両として使用し、オリジナルコンプリートカーを作成。カレラGTをベースとしたミラージュGT。エンツォフェラーリをベースとして1台のみ作られたMIG-U1があります。
カイエンやパナメーラベースのコンプリートカーも作られ、アフターマーケット市場でも世界的人気を獲得しています。

"ノーマル996ターボ"

996は993の後継として1999年のフランクフルトショーで発表され、最も大きな変化として、それまでの空冷エンジンを改め、水冷方式を採用。ボディスタイリングは、それまでのカエル顔と言われたデザインから、ボクスターの影響を受けたものへ変更されました。
996ターボは、98年のル・マン優勝車両である911 GT-1に搭載されていたクランクケースを搭載。排気量を3.6Lへ拡大し、両バンクへインタークーラー付きターボチャージャーが取り付けられた水冷エンジンによって6000回転で415馬力、2,700-4,600rpmの回転域で57.1kgmのトルクを発生します。バリオカムプラスを搭載し、AWDシステム、PSMによって走行安定化が図られています。
フロントのラジエーターと18インチのホイール・タイヤを収めるために、ボディスタイリングは大型化されています。

走行性能は同時代のスポーツカーの中でも群を抜いた速さで、0-100km/hは4.2秒、最高時速は304km/hを誇ります。

2003 GEMBALLA T-GT 650 EVO
Chassis No. WPOZZZ99Z1S681693

- 2001 996 turbo base
- Probably the only car completed by Gemballa
- 650hp / the top speed 370km/h

“Monster 996 by Gemballa”

This example is a full-complete car by Gemballa based on the 2001 Porsche 996 Turbo. It’s believed to be the only example of complete car called “T-GT 650 Evo” and officially produced by Gemballa. There are a few converted examples of T-GT 650 Evo with the marketed parts by Gemballa.

It is also the car exhibited at the Tokyo Motor Show in 2003. The model helped people to getting familiar with “Gemballa” when it was not widely-recognized yet in Japan.

There are uncountable modifications made to the normal 996 Turbo based upon which our example is produced.

The engine and intake/exhaust system were almost completely replaced in order to acquire Gemballa’s ideal performance.
Decals, unique to Gemballa, are attached on the exterior and outstandingly large carbon fiber rear wing is very eye catching. The hood is also made of carbon fiber and the emblem of Gemballa is placed on the top of it. There is air intake on the sides and special aero parts are installed all around the body. Currently the car is wearing BBS18” wheels, but Genballa 19” wheels, original, also included in the purchase.

Overall condition of the exterior is in very good condition. There is a fine crack found on the front spoiler, but jet black finish is kept well on rear, sides, and the front. Headlight lenses have no fog and no scratch marks are found on beautiful matt silver wheels.

Interior had been customized in even more different way than the exterior: RECARO leather bucket seats; signatures of Uwe Gemballa on the steering wheel and white instrument panel; upholstered with leather; carbon fiber is generously used in center panel and other parts. The seat belt was changed to 4-Point type. Leather-upholstered Roll-cage that extends to the front. It is a proof that this example is the full-complete car from the Gemballa factory. The pedals are made with racy aluminum and a start button is installed for engine start.

Gemballa strictly followed their philosophy of creating cars: not giving up on comfortableness while pursuing of high sports performance. Therefore, Pionner’s HDD car navigation system, ETC, and radar are equipped.
Most of interior parts such as steps, door panels, seats, dashboard, and roof lining are in excellent condition. So are the parts that come in contact with hands often: steering; shifter; hand brake lever.

As the decals insist, the twin-turbo-charged flat 6 delivers 650hp at 6,850 rpm, and 840Nm at 5,500 rpm. That is powerful enough to push the road-going beast up to the top speed of 370km. This rocket-like performance is impressive than that of the Enzo Ferrari.

The clutch pedal does not require much effort to manipulate, and that makes the driving much more friendly than imagined.

Driving this German missile which resembles the 996 turbo with not-from-this-world thrust so hard that a driver will be pushed back against the seat. You would be enjoying the acceleration.

“The history of Gemballa”

Gemballa’s concept is to create “a car with overwhelming performance” and “set the high value on daily use and never compromise comfortability”. Certainly, the interior linings are not removed in purpose of performance efficiency.

Gemballa originally began as the company that remodeled the German cars with video system, Hi-Fi audio and leather interior fitted. In 1981 Gemballa Automobiltechnik GMBH&CO., KG. named after Uwe Gemballa himself was founded. They started producing complete Porsche cars whose aerodynamics were highly improved. AMG interior modification was also started. Thereafter, the complete car “Avalanche” based on slant nose was announced in 1985. Their original conversion business for Rolls-Royce, Ferrari, Mercedes Benz and BMW started for high-class clients in North America and Middle East.

In 1994, the development of Biturbo engine started and “Le Mans Biturbo”, based on 993 Turbo, was announced. It set the world fastest lap record: 7 minutes and 52 seconds, for all the production cars at Nordschleife, Nürburgring.
Gemballa entered in Japanese Market in 2000 and Gemballa Biturbo GTR 600, based on 996GT3, broke the lap time record of Le Mans Biturbo (7:44.07). “Improved Gemballa Biturbo GTR 600 broke the record again in 2001. (7:32.52).
“Gemballa Biturbo GTR 600” entered in 2002 YOKOHAMA Tuner Grand Prix in Hockenheim. It set the fastest record as production car (1:09.464) and won in GT class. It also made a new record (1:07.987) in 2003 and won in Super-Fast Class.
After that, they have continued to create the original complete cars with base of world’s top super sports. For example, Mirage GT based on Carrera GT and MIG-U1 based on Enzo Ferrari that only exists one in the world. Complete cars based on Cayenne and Panamera were also built and its after-parts are very popular throughout the world.

“About normal 966 Turbo”

996 developed to replace 993 and it was announced in 1999 at Frankfurt Motor Show. As the biggest change, water-cooled engine was adopted instead of air-cooled. Body styling was changed from the so-called “frog-face” to the one influenced by Boxster.
996 Turbo mounted crankcase used for 911 GT-1 that won 24 Hours of Le Mans in 1998. The displacement was increased to 3.4L and turbo charger with intercooler produced 415ps at 6000 rpm and 57.1kgm at 2,700-4,600rpm. It mounted Vario Cam Plus and running was stabilized by AWD and PSM.
Body is enlarged in order cover the front radiator and 18-inch wheel.
Driving performance stood out among the other fast sports cars of those days. 0-100km/h in 4.2 seconds and top speed is 304km/h.