FEATURE INVENTORY

feature inventory

NEW ARRIVAL

car-01
22 AUGUST, 2014
FONDUE2007 Bugatti Veyron
car-02
22 AUGUST, 2014
2009 Bugatti Veyron Bleu Centenaire
car-03
22 AUGUST, 2014
1968 TOYOTA 2000GT
car-04
22 AUGUST, 2014
2008 Paagani Zonda F
car-05
22 AUGUST, 2014
Porsche959 Racing

1993 Ferrari 348GT Competizione CORSA1993年式 フェラーリ 348GT Competizione CORSA

SOLD OUT UPDATE: TUESDAY,MAY,12,2015 売約済

1993年式 フェラーリ348GT Competizione CORSA
車台番号: ZFFUA35B0000097296

・11台のみ生産された内の5番目の個体
・ミケロットによる徹底したチューニング
・公道走行可能なレース車両

"ミケロットによるフェラーリ公認GTカー"

この個体はその348をベースとした、ミケロットとの共同開発によるレース仕様の車両であり、徹底的なチューニングがされています。生産されたのはたったの11台でしたが、そのうちの2台は実際にレースで使用されており、その戦歴は1994年のデイトナ24時間レースのGTUクラスで八位を獲得し、1993年のイタリアで行われたスーパーカーGTシリーズのグループ2ではオーバーオールで優勝しており、実力は折り紙付きです。
車両の改造箇所は、ハーフシャフトからボディに至るまで多岐に及びます。軽量化のためにレキサン樹脂のリアウインドウを採用し、カーボンファイバーはボディ全体に、バンパーからドアから車体底面にまで使用されています。その徹底ぶりは内装においても貫かれており、内貼りは全て剥がされ、ペダルも穴あきになっています。
サスペンションはコニ製ダンパーを採用し、360馬力にまで高められたエンジンの廻りには支えの構造強度を高めるためにガセットが取り付けられております。18インチのスピードライン製センターロック式5スポークマグネシウムホイールの中にはベンチレーティッド式の15インチブレンボ製ディスクブレーキが隠れています。内装の固定化されたOMP製のスポーツバケットシート、FIA認定のロールケージ、アルカンターラ張りのステアリングを見れば、この個体がレースへ参加する準備が万全であることがわかります。

当車両は11台生産された内の5番目の個体であり、日本へ並行輸入されました。新車時から5,652kmしか走行しておらず、とてもきれいな状態です。
オプションの消火システムが付いていますが、シートは運転席のみついており、助手席側のものは残っておりません。

"フェラーリ348の歴史"

フェラーリ348は1989年から1995年の生産期間の間に9000台以上が生産されるほど、フェラーリの歴史の中では人気のあるモデルです。ミッドシップされたエンジンは、1967年のDino 206GTより始まるフェラーリの伝統でした。V8エンジンモデルとしては308、328の延長線上に位置しますが、実はエンジン配置はそれらとは違い、288GTOやF40と同様にドライサンプ化されたTipo F119D 3.4 literのV8エンジンが垂直に配置されています。ボディスタイリングはピニンファリーナとフェラーリの共作で、テスタロッサからの影響もあり、車体横に配置されたエンジン冷却用のラジエーターの段々に重なるデザインが特徴的です。また、シャーシはフェラーリ初の国際衝突試験の基準を満たしたものであり、トランスミッションとリアのサスペンションは取り外し可能な管状のリアサブフレームへボルトで繋がれています。348はアメリカ仕様で312馬力、ヨーロッパ仕様で320馬力を発揮し、GTB,GTS,コンバーチブル等、様々なモデルが発表されました。

1993 Ferrari 348GT Competizione CORSA
Chassis No. ZFFUA35B0000097296

- 5th of 11 units
- Thoroughly tuned by Michelotto
- A race car suitable for street drive

“The Official GT Car Built by Michelotto”

This racing vehicle was co-developed by Michelotto in the basis of 348 model.
Only 11 units were manufactured and two of them were actually used as a race car. There are records of receiving 8th place in GTU class at Daytona 24-hour race in 1994 and winning the Overall championship in Group 2 of the Super Car GT, Italy, in 1993.
Various modifications were done including half shaft and the body. Lexan resin was used in rear windows, and carbon fiber was used for allover such as bumpers, doors, and the bottom of the body for weight reduction. The developers did not compromise at all for reducing the weight and very thorough consideration was taken into the interior as well. Upholsteries were entirely removed, and drilled pedals were utilized.

KONI dampers are adapted to suspension system and gusset plates are installed around 360hp engine to increase the strength. There are 15” ventilated Brembo brake discs inside the 18” Speedline magnesium center lock wheels.
Once you see OMP sports bucket seat, FIA roll cage, and Alcantara steering wheel, it is clear that this example is more than qualified to participate in a race.

This is 5th of 11 cars and it was parallel import.
Odometer shows only 5,652km and the car is in great condition like a new car. Fire extinguisher system is equipped and the passenger seat is removed.

“History of Ferrari 348 Series”

More than 9000 units of Ferrari 348 were produced between 1989 to 1995. The model was very popular among the history of Ferrari.
The mid-ship engine was inherited from 1967 Dino 206GT. As a V8-engine model, 348 is at the extended line of 308 and 328, but the placement of engines is different; transverse engine was changed to longitudinal dry-sump Tipo F119D 3.4-liter V8 engine like 288GTO and F40.

Body styling was done by Pininfarina and Ferrari and it has very characteristic radiator design of stacked lines on the side of body. The chassis of 348 was the first in Ferrari to pass the international crash test and the transmission and rear suspension are screwed onto the removable tubular rear sub frame.

U.S. version of 348 has 312hp and 320hp for European version. Available models were GTB, GTS, and Convertible.