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Porsche959 Racing

1968 TOYOTA 2000GT1968年式 トヨタ 2000GT

SOLD OUT UPDATE: WEDNESDAY,NOVEMBER,11,2015 終了

1968年式 トヨタ 2000GT

・日本を代表する歴史的名車
・美しい流線型のフォルム
・細部まで行き渡ったレストレーション

“細部までこだわった仕上がり”

当個体は、フルレストレーション済みの前期型2000GTとなります。

前オーナー様は2007年4月に購入されましたが、2000GTの性能を存分に楽しめるようにと、実に様々なリフレッシュを施してこられました。

まずは2007年の購入時に、シートやカーペット等のリニューアル、ボンネット裏の防音材の交換、エンジンの化粧直しが行われています。

その後、元の塗装を全面剥離し、板金、下地処理をしてから全塗装を実施。表面的に見える部分に留まらず、見えない部分まできちんと施工されています。

また、ボールジョイントやブッシュといった足回りのパーツ、エンジンマウント、ステアリングマウントなども交換されました。

さらに2年後、エンジンをオーバーホールした際には、ミッション関連のパーツ交換やダッシュボードの張替えも行われています。

2012年の春には、フロントウィンドウガラスを交換。レストレーション作業の写真は50枚以上残っていますので、途中の工程を参考にしていただくことも可能です。

徹底したレストレーションのおかげで、現在、とても綺麗なコンディションを保っています。当時の製造技術より、現代のレストア技術の方が洗練されている面もあるため、新車時以上の仕上がりだと言いたくなるほどです。

右側のサイドカバー内にあるバッテリーにはキルスイッチが後から装備されており、長期間乗らない場合でも安心です。

現在、精巧につくられたレプリカのマグネシウムホイールが、レース用のステンレス製ホイールナットによって装着されています。もちろんオリジナルホイールも残っています。

“2000GTの歴史”

オイルショックや排出ガス規制などに縛られなかった1960年代は、カーデザインの黄金期でもありました。世界的にみても、魅力的なスポーツカーの多くが、この時代に誕生しています。
日本では、トヨタ2000GTの登場が世界を驚かせました。
ロングノーズ&ショートデッキの美しいスポーツカースタイリングに、シンプルで強固なバックボーンフレーム構造、高性能な2リッター直列6気筒ツインカムエンジン、スポーツカーには定番の4輪ダブルウイッシュボーン式サスペンション、強力な4輪ディスクブレーキ、軽いマグネシウム合金ホイールなど、妥協のない装備や仕様で、ひたすら走行性能の向上を図っていました。市街地からハイウェイまで快適な乗心地を実現した本格的なGTカーでありながら、ある程度の部品交換でレース出場さえ可能な、国際水準の高性能スポーツカーだったのです。
デザイナーやエンジニアが思う存分に腕をふるい、世界水準の高性能車を作り上げたと言っていいでしょう。

その証拠に、超高速耐久トライアルにおいても、3つの世界記録と13の国際新記録を樹立、国産車の技術の水準を広く世界に知らしめました。
アメリカの自動車専門誌"Road & Track"が創刊20周年記念号に特集するなど海外でも大きな反響を呼んだのです。

【スタイル】
空力学的に抵抗の少ない曲線のみで構成された低く流麗なスタイル。ヘッドランプには、日本初のリトラクタブル方式を採用。

【高速耐久性】
トヨタ初のDOHC直列6気筒1988ccエンジンは150PS、フルシンクロ5段トランスミッションを装備し、高速耐久性を実現。

【高速安全性】
全輪独立懸架機構、リミテッドスリップデフ、日本初の全4輪真空倍力装置付ディスクブレーキを採用。

【居住性】
無光沢仕上げのインストルメントパネル、高級マホガニー製で伸縮可能なハンドル、リクライニング付きでレザー張りのバスケットシートなど、人間工学的に最良の操縦性が得られるようにレイアウト。

1968 TOYOTA 2000GT
 
- The king of Japanese classics
- A beautiful streamliner
- Carefully restored from top to bottom
 
“Obsession with details”
 
This early example of the 1968 TOYOTA 2000GT we introduce here has gone through a full restoration to retrieve the finest condition. The vehicle was purchased by a previous owner in April of 2007 and it had been serviced since then in order to bring out the best performance it can offer.
 
Upon the ownership transfer in 2007, the seats, carpets, and sound-insulation at the back of the bonnet were replaced with new and the engine was given the cosmetic renewal during the same period.
 
In addition, overall body paint was done after stripping of old paint, bodywork, and surface treatment. The job was thoroughly done in both visible and invisible areas.

The under body components i.e., ball joints; bushings; engine and steering mounts were replaced with new ones. The dashboard has been upholstered with new materials and mission parts has been replaced two years later when the engine was overhauled.


In the spring of 2012, the car was installed a new front window glass and all the previously-mentioned works were recorded in more than 50 photographs in order for you to confirm how the whole restoration was implemented.
 
Because of the meticulous restoration works, the example retains superb condition, or some may even say it is in the better condition now than when it was new. That is how much the restoration technology today is more advanced in many ways than the manufacture engineering of those times.
 
A cut-off switch is retrofitted on the battery placed within the right-front fender and reduces a chance of trouble even if the car is undriven for long time and remain in the storage. Though the car rides on the precisely replicated magnesium wheels fixed by the race-spec wheel nuts as of now, the original wheels are also included in the sale.
 
"The history of the TOYOTA 2000GT"
 
1960's was the golden age of car design where many of the most beautiful sports cars were born before the oil crisis and regulation of exhaust gas placed a heavy burden upon the automobile manufacturers all over the world.
 
That was when TOYOTA shocked the world with the introduction of the 2000GT.
 
The signature long-nose/short-deck configuration, 2-seater TOYOTA presented all the cutting-edge sports car technology of the time, like simple but rigid backbone frame construction, a powerful 2-liter twin-cam inline 6-cylinder, 4-wheel double-wishbone suspension prerequisite for a modern-day sports car, mighty 4-wheel disc brakes, light-weight magnesium wheels among others in vigorous pursuit of performance. It is a very comfortable hardcore GT car to ride on both highway and regular streets and with a minor change to the parts, it is well qualified to participate in a race.
The best designers and the engineers from TOYOTA utilized their expertise to produce this world-class high performance vehicle.
 
In order to prove to the world how technologically advanced TOYOTA and other domestic manufacturers were, the 2000GT set 3 world and 13 international records during high-speed endurance trials. The trials were specially featured in the 20th anniversary issue of American motor magazine “Road & Truck” and that made this car widely recognized.
 
【Body Style】
Low-profile, streamlined body that is aerodynamically efficient. Retractable headlights are featured for the first time in the history of Japanese automobiles.
 
【High Speed Endurance】
Toyota's first twin-cam Inline 6 with the displacement of 1988cc lets out 150 horsepower that is put down through a fully-synchronized 5-speed manual transmission.
 
【High Speed Stability】
Equipped with 4-wheel independent suspension, a limited slip differential, and Japan's first vacuum-assisted 4-wheel disc brakes.
 
【Comfort】
The interior is laid out in the most ergonomically efficient way with mat instrument panel, a telescopic steering-wheel wrapped in high-class mahogany, and reclining leather bucket seats.