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1986 Porsche 911 (Type930) Carrera Flat Nose Cabriolet1986年式 ポルシェ 911 (Type930) カレラ フラットノーズ カブリオレ

SOLD OUT UPDATE: THURSDAY,APRIL,30,2015 終了

1986年式 ポルシェ911(Type930)カレラ “フラットノーズ”カブリオレ
車台番号:WPOZZZ91ZGS150497

・希少なフラットノーズ&カブリオレ
・NAエンジン搭載個体は世界に数台
・純正ハードトップ付属

“希少なNAエンジンモデル"

当個体は、現在もなお価格上昇の続いているタイプ930のフラットノーズ・カブリオレ、ですが、普通のフラットノーズではありません。一番の特徴は、自然吸気エンジンを積んでいるということ。NAエンジンのフラットノーズ・カブリオレは、世界に数台しか存在しないと言われています。

今から約30年も前に生産された個体ですが、走行距離はいまだ2万km未満。もちろん内外装、機関ともに良好な状態が保たれています。

外装ペイントは色あせず、綺麗な白色で、飛び石も見当たりません。ガラスも綺麗な状態です。今では希少となった純正のハードトップも保管されています。

このハードトップを装着した時のボディラインがまた一段と美しく、あまりにスタイリッシュなため、トップを外すとフルオープンになることが想像できないほどです。

ターボウィングのラバーにも経年変化による劣化などは見当たりません。

また、センターハブと内リムが白塗りになっているホイールも素晴らしい状態で必見です。リムのシルバー部分はまるで新品のように光り輝いております。

ブラックで統一された硬派な車内へ入ってみると、新車時の香りが漂っていることにポルシェ930マニアなら気づかれることでしょう。純正のスポーツシートは痛みや劣化も見られず、ハンドルやシフトノブも綺麗なままです。

スラントノーズの美しさと自然吸気エンジン搭載という珍しさがポイントの車ですが、空冷時代特有のレシポンスの良いエンジンでの走りをお楽しみ頂ける一台でもあります。

“ポルシェ911(Type930)フラットノーズの歴史"

1974年のパリサロンにて、初めてタイプ930を名乗る911ベースのターボモデルがショーデビューを飾ります。翌年、ポルシェの誇る高性能モデル、911ターボ(呼び方は年代によってまちまちで、単にターボもしくは930ターボ、911ターボと呼ばれた)が街を走り出し、ポルシェターボの歴史が始まったのです。

1976年には、グループ4用の934ターボ、そして、グループ5用の935ターボが相次いでデビュー。このうち、935ターボには空力特性の向上を目ざして、フラットノーズが採用されていました。グループ5規定に照らし合わせれば、この変更には疑問の余地もありましたが、たちまち935はシリーズを席巻、大活躍をします。と同時に、フラットノーズの935は、時代のアイコンとなりました。

市販モデルをフラットノーズタイプにして乗りたい、というマーケットの要望もあり、1981年からツッフェンハウゼンの工場内にあるレストレーションショップにおいて、特別注文車として生産がはじまったのが、930ターボ・フラットノーズ(スラントノーズ)モデルです。86年から87年の間には、エクスクルーシヴとして生産されました。

初期型は935と同様にヘッドライトがエアダム内に収められていましたが、82年からはリトラクタブルライトが採用され始め、85年にはリトラクタブル方式が標準仕様となっています。フェンダー左右上面には、高速走行においてホイールハウス内の空気を排出させブレーキの冷却性能を上げるためのアウトレットベントが取り付けられました。また、リアフェンダー前部にはエアインレットが新たに追加されています。

生産台数は81年1台、82年38台、83年35台、84年34台、85年44台、86年52台、87年33台と、ポルシェターボ・フラットノーズの生産台数はとても少なく、人気の930シリーズにあって、非常に貴重な希少モデルと言えるでしょう。

1986 Porsche 911 (Type930) Carrera “Flat Nose” Cabriolet
Chassis no. WPOZZZ91ZGS150497

* Rare Flat-nose cabriolet
* With NA engine
* Genuine hardtop

“Rare example with NA engine"

This example is type 930 Flat-nose cabriolet that is getting higher and higher value even today. But this is not the ordinary Flat-nose. The most characteristic feature is the naturally aspirated flat 6. It is believed that there are only a few cars existing as Flat-nose cabriolets all over the world.

Though manufactured about 30 years ago, its mileage is still under 20,000km. Of course, it maintains good conditions for the interior, the exterior and the mechanical part as well.

The exterior paint never lost its luster and is beautifully white. There are few chips, and the windshield keeps like new. The now-so-scarce genuine hardtop is equipped.

Its body line when equipped with the hardtop is so beautiful and stylish that it is hard to imagine the car transforms into a full open model with the roof off.

The rubber of turbo wing never shows the deterioration caused from its age.

And, you can not miss the wheels with center hubs and inner rims painted in white. The silver rim shines like new.

Stepping into the interior where all the things are finished in black to show toughness, Porsche 930 enthusiasts would recognize it preserves the same smell when delivered new. There are no outstanding damages on the genuine sports seats, and steering wheel and shift knob remain beautiful.

The beauty of slant nose and the rareness of NA engine are not the only appealing points, but you can also have the delight of the responsiveness that an air-cooled engine characteristically offers.

"The history of Porsche 911 (Type930) flat nose"

Porsche Turbo based on 911 was unveiled in Salon de l'auto in 1974 for the first time with its name 930. In 1975, the high-performance Porsche 911 Turbo (it was called Turbo or 930 Turbo or 911 Turbo because the name varied with the time) which Porsche was proud of started to be seen on the street. The history of Porsche Turbo began since then.

In 1976, 934 Turbo for Group 4 and 935 Turbo for Group 5 debuted one after another. 935 Turbo was adapted with flat nose to improve aerodynamics. Considering the regulation of Group 5, the change was doubtful. But 935 series became popular soon and 935 flat nose also was the icon of the time.

In 1981, 935 Turbo flat nose model started to be produced as the special ordered car at restoration shop in the factory of Zuffenhausen because clients required Porsche to produce production model. The model was 930 Turbo flat nose (slant nose) model. Between 1986 and 1987, it was produced as Porsche Exclusive.

The headlights of early type of 930 are mounted into air-dam as well as 935. However, retractable light started to be mounted in 1982. In 1985, it became standard.

Outlet vent was attached to both top side of fender. It releases air from wheel house and improves the brake cooling system when drivers drive at high-speed driving. Air inlet was also installed to the front part of the rear fender.

Very few cars were produced. In 1981 only 1 car, in 1982 38 cars, in 1983 35 cars, in 1984 34 cars, in 1985 44 cars, in 1986 52 cars and in 1987 33 cars were produced. So Porsche Turbo flat nose is very valuable and rare.