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1967 Chevrolet Corvette "C2" Roadster1967年式 シボレー コルベット C2 ロードスター

SOLD OUT UPDATE: THURSDAY,APRIL,30,2015 終了

1967年式 シボレー コルベット 427/435HP ロードスター(C2)
車台番号. 194677S120664
エンジンナンバー. T0424JE 7120664

・427ビッグブロック搭載
・最も人気の高い67年最終型
・フルレストレーション

“息をのむほど美しいC2コルベット”

当個体は、アメリカで最も人気のある、いわゆるゴールデンエイジに該当するコルベットの中の最終型1967年式ロードスターです。

この時代の殆どのアメリカ車がそうであったように、無数にあったオプションを自由に組み合わせることができたため、全く同じ仕様がほとんどないというほどバリエーションに富んでいました。

当個体は4速マニュアルトランスミッションとサイドエギゾーストという、最も人気のあるオプションを備えています。

特筆すべきは、427キュービックインチ(6997cc)のビッグブロックエンジン(L71)を積んでいること。ホーリー製の3連キャブレターで武装した、大排気量を誇るシリーズ最高峰のエンジンで、435馬力という驚異的な最高出力を発揮します。

1999年ごろにミシガン州で前オーナー様が購入された際、この個体は既に車体を分解した上での徹底的なレストレーションを受けていました。

そして、詳しく調査をした結果、明らかになったのは、その時代に適切なマテリアルとカラーが正確に使用された、細部にまで妥協のない匠の仕事が施されている、という事でした。

マルボロマルーンのエクステリアカラーと、濃いタンに染められたシープスキンレザーは、マッスルアメリカンカーとしては意表をつく大人のカラーコーディネーションで、ロードスターの美しいフォルムをより一層引き立てています。

当個体は、本国アメリカからはるばる海を越え、2014年11月に日本に輸入されたものです。そのため日本国内では未登録の車両となります。

継続的な整備を受けており、機関部、内外装とも、たいへん綺麗な状態をランニングコンディションにて保っています。幌も新品へ張り替え済。
クラシックカーレースの参加用として、また、ガレージへ新しく加えるコレクションとして、最適な一台であると、自信をもってお勧めすることができます。

V8ビッグブロックエンジンが奏でる官能的かつ大迫力のサウンドをオープンエアで堪能し、圧倒的なエンジンパワーを豪快に操って駆け抜けていくことは、アメリカンマッスルカーに求めるすべての欲求を満たすことのできる体験となることでしょう。

“C2コルベットの歴史"

2代目コルベット=C2が登場したのは1963年です。前年の1962年にパリサロンで初披露されましたが、アメリカ車の新型車発表がアメリカ以外の国で行われること自体、当時としては異例でした。スポーツカーとしてのC2にかけるGMシボレーの意気込みが分かる歴史でしょう。

そのボディスタイルは今見ても充分にアグレッシブなデザインで、たいへんな注目を集めました。初代C1がデビューした際は、プロトタイプから市販までの期間の短さによって開発陣の理想とは裏腹に様々な妥協を強いられましたが、C2は10年という歳月を経て、満を持してのデビューとなったのです。

ホイールベースが従来の102インチから98インチに縮められたシャシーは、完全に新設計となりました。目的はただ一つ、運動性能を高めること。最大のライバルであったフォード・サンダーバードは、スポーツカーから新しい分野である“パーソナルカー"へと転身していましたから、コルベットはこのC2から、アメリカ唯一の本格スポーツカーとしての役割を担うようになったのです。

63年モデルに搭載された5358ccV8エンジンは初代C1からのキャリーオーバーでした。オプションとして、キャブレター仕様の300ps(L75)と340ps(L76)、インジェクション仕様の360ps(L84)をラインナップします。最強のL84は0→100km/h加速5.9秒というパフォーマンスで、当時ヨーロッパで名声を獲得していたポルシェ356シリーズなどトルクが細いヨーロピアン・スポーツカーとは一線を画す存在でした。

1963年式とえいば、スプリットウィンドウ・クーペです。2万台強が存在しますが、C2きってのコレクターズ・アイテムとして高い人気を誇っています。

デビュー翌年の1964年、早速ボディ・デザインに細かい変更が加えられました。クーペのスプリットウィンドウは廃され、一枚モノのリアウィンドウに。そのほかホイール、ボンネット上面の熱気抜き、リアピラーに設けられている室内換気のためのエア・アウトレットなどのデザインも変更されました。

1965年には、ビッグブロックと呼ばれる6489cc(L78)が追加されます。最高出力425ps/6400rpm、最大トルク45.5/4000rpmを誇るこのエンジンを搭載したモデルは、エンジンフードに大きなエア・スクープが取り付けられていました。4輪ディスクブレーキを新たに採用し、オプションでハイ・パフォーマンス・タイヤや、パワーステアリング、ヘビーデューティ・サスペンション、エアコン、大容量燃料タンクなども用意されました。

1966年には、さらに大排気量の6997ccエンジンが追加され、標準仕様のエンジンも排気量は変えずにキャブレターを見直すことで300pにパワーアップされています。そのほかオプション設定されたのは、5359ccの350ps(L79)、6997ccの390ps(L39)と425ps(L72)です。

パワーアップにともなって、トランスミッションも充実しました。標準装備される3速MTに加え、3速ATや加速力を向上させるためにクロス・レシオとした4速MTもラインナップされました。ほかにもブレーキサーボ、ヘビーデューティ・ブレーキ、オフロード・エキゾースト、サイド・エキゾーストなども設定されました。テレスコピック機構つきステアリング・コラム、ウッド・ステアリング、レザーシートなども用意。スポーツカーであるとと同時に、ハイスピードツアラーとしての性格も強めはじめたのです。

絶対的な車両パフォーマンスの向上を、エンジンパワーアップで行ってきたコルベット。C2のラストイヤーとなる1967年に、L72エンジンは435psまでパワーアップしたL71となりました。現在のレベルからしても目を見張る、最高速度245km/h、0→100km/h加速5.4秒というパフォーマンスを手に入れたのです。

このほか400ps(L68)、アルミヘッドを採用した430ps(L88)仕様もラインナップされました。このL88は500psを超えるワークス・ストックカー用エンジンで、レースガソリン以外で走らせることは不可能であり、購入時には念書へのサインが求められました。販売された数は僅か20台。C2のなかでも最もレアなコレクターズアイテムで、マーケットに放出されれば間違いなくミリオンダラー超えの評価を受けることでしょう。

アメリカ唯一の本格スポーツカーは独自の“路線"で、毎年2万台以上を市場に送り続けました。GMの規模からすれば少ない販売台数でしたが、“スポーツカー"であることを考えれば快挙といえるでしょう。翌年、2代目スティングレイとなるC3に、アメリカンリアルスポーツカー路線は引き継がれることになります。

1967 Chevrolet Corvette 427/435HP Roadster (C2)
Chassis No. 194677S120664
Engine No. T0424JE 7120664

- 427 big-block engine is adopted
- The most popular final model of 1967
- Fully restored

“Breathtaking C2 Corvette”

This 1967 roadster is the very last model of golden age of Corvette in the U.S. and it was the most popular model.
There were wide range of Corvette existed because it came with various options just like most of American auto companies.

This is 4-speed manual transmission with a favored option of side exhaust. The most remarkable point of the vehicle is 427 cubic inch (6997cc) Big-Block engine (L71) which has Holley three-barrel carburetor. It was the top of the line 435 horsepower engine.

The car had already been disassembled for restoration by the time a previous owner from Michigan purchased it in 1999. When we conducted a detailed search, we found out that the restoration was done with appropriate materials and color in very professional manner.

In a contrast to being the American Muscle Car, color coordination of this vehicle is very elegant: Marlboro Maroon exterior; tanned sheep skin leather inside.

It was imported all the way from the U.S. to Japan in November of 2014 and unregistered in Japan.
The car has been in excellent running condition; the engine function and both interior and exterior are beautiful because of periodical maintenance. A canopy has been replaced with new one. It will be perfect for either for a classic car race or an addition to your collections in the garage.

Your expectations of American Muscle Car could be fulfilled with a sensuous exhaust sound of the V8 Big-Block engine, and a driving experience at exhilarating speed.

“History of C2 Corvette”

C2, the second generation of Corvette, was launched in 1963. The car was unveiled at Salon de Paris in 1962, but it was unusual for an American automobile company to introduce new model/vehicle outside of the States. It seems like GM Chevrolets was enthusiastic about the C2 as a sports car.

The design of body was and still is aggressive and that caught many attentions of viewers. When C1 was introduced, development team was forced to abandon their ideals due to a short period of time between a prototype and a commercial car; but, C2 was well matured in the course of 10 years.

Chassis which wheelbase was downsized from 102 inches to 98 inches turned into a completely new design. A purpose for that is simple to improve drive performance. While Ford Thunderbird, the biggest rival, shifted from a sports car to a personal car, Corvette was triggered by CS2 to take a role of a serious sports car.

The V8 5358cc engine of 1963 model was carried over from the first generation, C1. Options were: carburetor system of 300hp L75 or 340hp L76, fuel injection system of 360hp L84. Toughest L84 achieved 0 to 100km in 5.9 seconds and that distinguished itself from then famous Porsche 356 series and other European sports cars with a weaker engine.

As for 1963 model, split-window coupe, sold over 20,000 units and that was the most desired model among C2s as a collector’s item. A year after the debut in 1964, there were minor changes; the split-window was discontinued and replaced with a single glass window, a new design of the wheels, providing a hot air vent on the hood to release heat, new design of air outlets on the rear pillars for ventilation.

In 1965, Big-Block 6489cc engine, L78, was added.

The model that mounted the engine that produced the maximum output of 425hp/6400rpm and the maximum torque of 45.5/4000rpm, had a large air scoop on the hood. 4-wheel disk brake was newly adopted and options such as high-performance tires, power steering wheel, heavy-duty suspension system, A/C, and enlarged fuel tank.

A larger 6997cc engine was added in 1966. The power was increased to 300 PS after the improvement of carburetor without changing the displacement of normal version engine. Other options are: 5359cc 350hp L79; 6997cc 390hp L39 or 425hp L72.

The engine was not the only system to get improvement, but transmission as well. In addition to 3-speed manual, 3-speed automatic and 4-speed manual, better acceleration, were added to options. Other options were: Brake servo; heavy-duty brake; off-load exhaust; side exhaust; telescopic steering column; wood steering; leather seats. It started to show a trait of high speed tourer while it is a sports car.

Corvette had been improving car performance by upgrading the engine. L72 engine was enhanced to 435hp and became L71 in the final year of C2, 1967. The fastest speed of 245km/h, 0 to 100km/h in 5.4 seconds.
On top of that, 400hp L68 and 430hp L88 with aluminum head were added to a lineup as well. The L88 was engine for a stock and the power output was more than 500hp. Nothing except racing fuel were permitted to use to run the engine, so a buyer was required to sign a consent form. Only 20 units were sold and they are the rare models among C2s. If one of them goes on the market, it will definitely costs over a million dollars.

Corvette sent out over 20,000 units to the market yearly as the only sports car of the U.S. Although that is a small amount for GM, but considering the fact that car is categorized as “sports car”, it should be a fair amount. The style of American Real Sports Car was taken over by the second generation Stingray, C3, in following year.